muslimskmamma.blogg.se

Julpynt på Ramadan?
Assalamo aleikom, 
 
Just nu är ju butikerna fyllda med  glitter, lampor och annat pynt till julen. En del av det pyntet tycker jag även passar till Ramadan och eid. (Jag är dock noga med att jag inte vill ha "juliga" saker så som julgranskulor exempelvis, för de är så djupt förknippade med jul för mig.) Men i helgen köpte jag denna ljuslykta från Jula som jag tänkte packa ner i en kartong på vinden och ta fram till Ramadan inshaAllah. Jag tycker det är mysigt att ha ljuslyktor och ljusslongor tända som mysbelysning på natten när man är vaken och ber nattbön/läser Koran/äter sohor. Det sätter en viss stämning. Jag tänker även att det inshaAllah kommer vara roligt för barnen att ha vissa speciella saker som de förknippar med Ramadan som man tar fram varje år.
 
 
Just nu är den på halva priset och kostar 149 kr. Som hittat! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress