muslimskmamma.blogg.se

Underbar muslimsk barnbok: "Migo & Ali - Love for the Prophets"
Assalamo aliekom, 
 
Jag inser att jag nog inte tipsat om den bästa muslimska barnbok jag läst: "Migo & Ali - Love for the Prophets" skriven av Zanib Mian. 
 
 
Bilderna är färgglada och fångar intresse. Men det jag älskar mest med boken och det som gör de bättre än de andra böcker jag läst om profeterna för barn är just att den verkligen är skriven på ett sätt som passar barn! Flera andra muslimska barnböcker som vi har vill inte min barn läsa, de väljer andra icke muslimska böcker istället som de tycker är roligare. Men denna bok väljer faktiskt mina barn. De VILL läsa den! alhamdolillah. 
 
Boken finns ju tyvärr inte på svenska utan jag översätter den från engelska medan jag läser den. 
Anonym

Assalamu Alaykom syster; jag går igenom en tuff tid och det hade varit skönt med någon utomstående. Känner inte tillit till någon som helst och behöver helt enkelt få vara anonym, som nu. Är det ok?

Svar: wa aliekom salam syster! Givetvis får du vara anonym! Om du vill skriva till mig så kan du göra det på [email protected]
muslimskmamma.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress