muslimskmamma.blogg.se

Berättelser som kopplas till Allahs namn
Assalamo aleikom, 
 
Jag håller just nu på att leta inspiration för ett projekt som jag inshaAllah ska dra igång med barnen. Syftet är att lära barnen Allahs namn på ett sätt som de kan tycka är roligt och som blir lättförståeligt och relevant för dem. Jag hittade då denna blogg. Systern tipsar om att berätta små berättelser som kan hjälpa till att förklara innebörden av namnen. Jag tyckte det var genialt! Mina barn älskar sagor och det är ett väldigt bra sätt för att få de att minnas. 
Systern har skrivit ihop korta berättelser som bygger på händelser från Profeten Muhammad (frid vara över honom) och sahabas liv. Man kan ladda ner allt gratis här:
 
https://nurturingemaan.wordpress.com/2018/03/08/teaching-your-child-the-99-names-of-allah-ﷻ/