muslimskmamma.blogg.se

"Mamma, jag är unik"
Assalamo aleikom,
 
För flera år sedan läste jag ett inlägg på Facebook om en syster som sedan hon var liten fått höra att hon är unik och känna en stolthet över att inte vara som alla andra. Jag bestämde mig för att jag ville förmedla samma känsla till mina barn. För utan tvekan kommer de känna sig "annorlunda" eller "konstiga" ibland. Så varför inte från början skapa en känsla av att det inte är något fel att vara annorlunda. 
 
Ofta pratar jag med mina barn om att de är unika, ingen är som de, att Allah skapat alla människor olika och att det är någonting vackert. För någon vecka sedan sa min son helt stolt: "Mamma, jag äter inte samma mat som de andra. Jag är unik". Han syftade på kompisarna på förskolan. Jag tyckte det var så gulligt. Jag har aldrig pratat om att han är unik i avseendet att han inte äter samma mat som alla andra utan det var en slutsats han själv dragit efter jag sagt till honom så många gånger att han är unik.
 
Må Gud vägleda våra barn och underlätta för oss. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress