muslimskmamma.blogg.se

Profeten Muhammads (fvöh) familjeträd
Assalamo aliekom ,
 Här är ett pyssel med färdiga mallar på Profetens (frid vara över honom) familjeträd på hans mor-och farföräldrar. 
 
 
Hon har färdiga filer man kan ladda ner. 
 
 
 
 
https://muslimlearninggarden.wordpress.com/2013/12/25/family-tree-of-rasulullah-sallallaahu-alaihi-wasallam/
A

Salam Alaykom ärade syster❤️ Jag vill bara säga att din blogg såå bra, mycket pedagogisk och ger en så fin och värmande känsla av islam. Jag är vuxen över 35 och född i muslimsk familj är arab men har inte praktiserat. Bara mamma är religiös pappa kulturell.
Jag önskar att jag ska leva som en praktiserande muslim, men känner att jag ändå aldrig kommer bli förlåten för mina synder. Det känns som att leva i vår tid är den svåraste tiden för människan någonsin. Med tanke på allt haram som finns i vår omgivning. Men innerst inne i mig så vet att islam är sanningen 100%. Är gift med en från Iran, har en dotter. Mannen är inte troende och idag när jag vill bli religiös känns det som att det är ett problem:(. Jag älskar han och han är underbar och han skulle stötta mig i hur jag väljer att leva men känns bara så svårt att ändra livsstil jag vet inte varför jag nästan känner mig blyg och vill tex be när han inte ser. Vet liksom att han aldrig kommer bli religiös och har ångest över vår dotter. Hon kommer förmodligen växa upp som jag :((. Tänker varje dag på detta och känner hopplöshet över vad som kommer hända med mig. Är så rädd för vad Allah kommer att göra med mig och tänker ofta att hur kan Allah som är så barmhärtig plåga en människa så som i eleven:(((((. Får panik!! Vet att det är haram säkert att tänka så men detta är första gången jag berättar hur jag har känt mig dagligen i 4 års tid.
Tack för att du gjort den här underbara bloggen. Du är en stor inspiration, må Allah belöna dig ❤️❤️.

A

Salam Alaykom ärade syster❤️ Jag vill bara säga att din blogg såå bra, mycket pedagogisk och ger en så fin och värmande känsla av islam. Jag är vuxen över 35 och född i muslimsk familj är arab men har inte praktiserat. Bara mamma är religiös pappa kulturell.
Jag önskar att jag ska leva som en praktiserande muslim, men känner att jag ändå aldrig kommer bli förlåten för mina synder. Det känns som att leva i vår tid är den svåraste tiden för människan någonsin. Med tanke på allt haram som finns i vår omgivning. Men innerst inne i mig så vet att islam är sanningen 100%. Är gift med en från Iran, har en dotter. Mannen är inte troende och idag när jag vill bli religiös känns det som att det är ett problem:(. Jag älskar han och han är underbar och han skulle stötta mig i hur jag väljer att leva men känns bara så svårt att ändra livsstil jag vet inte varför jag nästan känner mig blyg och vill tex be när han inte ser. Vet liksom att han aldrig kommer bli religiös och har ångest över vår dotter. Hon kommer förmodligen växa upp som jag :((. Tänker varje dag på detta och känner hopplöshet över vad som kommer hända med mig. Är så rädd för vad Allah kommer att göra med mig och tänker ofta att hur kan Allah som är så barmhärtig plåga en människa så som i eleven:(((((. Får panik!! Vet att det är haram säkert att tänka så men detta är första gången jag berättar hur jag har känt mig dagligen i 4 års tid.
Tack för att du gjort den här underbara bloggen. Du är en stor inspiration, må Allah belöna dig ❤️❤️.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress